Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

TIPPEK ÚJÉVI FOGADKOZÓKNAK, ÉLETMÓDVÁLTÓKNAK

TIPPEK ÚJÉVI FOGADKOZÓKNAK, ÉLETMÓDVÁLTÓKNAK

Kedves Sportolók, újrakezdők, fogadkozók, életmódváltók!

 

Itt az újév, ami a karácsonyi túlevés és a szilveszteri túlivás okozta természetes lelkiismeretfurdalás miatt, sokakat késztet komoly fogadalmakra. Szeretnénk segíteni abban, hogy ez a fogadalom valóban valamilyen új, egészséges, és hosszútávon látványos fejlődésnek legyen az első lépése. Ezért indul most ez a cikksorozat, melyben felhívjuk a figyelmet a leggyakoribb hibákra, tippeket, tanácsokat adunk étkezésről, mozgásról és ezek kombinációjáról. Szeretnénk tévhiteket eloszlatni, és mindenkit bátorítani aki már az első lépést megtette, azaz elhatározta magát.

 

Első és legfontosabb tanács: ne ész nélkül!

Nagyon gyakori hiba ilyenkor, a “mindent egyszerre akarok” mentalitás, azaz egyszerre kemény edzésekbe és valamilyen diétába kezdünk. Az edzésekbe a gyors eredmény reményében, erős intenzitással és terheléssel vetjük bele magunkat, amit az esetlegesen drasztikus diéta sem támogat. Eredmény: edzés közbeni rosszullét, rövid idő után betegség, demotiváltság, és újboli halogatás. Viszont nekünk pont az a célunk, hogy hosszútávon, rendszeresen tudjunk sportolni, és közben jól is tudjuk érezni magunkat.

 

Mégis mivel tanácsos kezdeni?

Érdemes külön venni a táplálkozást és a mozgást, azaz első körben vagy az étrendünkön, vagy az edzés mennyiségén változtassunk. A változás megterheli szervezetünket, ezért jobb először kialakítani az egyiket, és csak utána a másikat, ugyanis egyik sem kis feladat, sőt! Ha például elhatároztuk hogy kevesebbet fogunk enni, akkor engedjük a szervezetet hozzászokni, alakítsuk ki napi rutinunkat eszerint, és csak könnyű mozgásokkal (több séta, jóga, kocogás) egészítsük ki. Amikor már sikerült ezt megszoknunk, fokozatosan lehet elkezdeni a több kardio, vagy konditermi edzést, így azok hatásfoka is jobb lesz. Fontos az étkezés kontrollja, enélkül semmilyen tartós eredmény nem lesz. Nyilván fordítva is működik, mozogjunk többet, és amikor már érezhető fejlődést értünk el fizikailag, akkor már elkezdhetünk markánsabban eltérni szokásos étrendünktől. Itt még fontos megjegyezni hogy a nagyobb fizikai terhelés hatására jelentkező fokozott étvággyal sem szabad nagyon elszállni. Ha választani lehet, inkább az első variáció mellett tegyük le a voksunkat, tehát először fogjuk meg az étkezést, és utána növeljük a fizikai terhelést komolyabban.

 

Termékünk a Sportreg tablettacsomag, kiválóan támogatja az immunrendszert az életmódbeli változások elviselésében is.

 

Sorozatunk következő cikkeiben a táplálékok minőségéről, az átgondolt étkezésről, és az ideális edzésterhelésről veszünk át hasznos dolgokat, gyakorlati tippeket.