Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

MIÉRT VIGYÜK ÚSZNI A GYEREKET?

MIÉRT VIGYÜK ÚSZNI A GYEREKET? Szinte közhelyszámba megy, hogy a gyereknek jót tesz ha elvisszük úszásra, de kevesen tudják hogy valójában milyen élettani előnyökkel jár a korai úszástanulás, és mit szalasztunk el ha kihagyjuk. Ezzel a cikkel igyekszem röviden és érthetően kiemleni az úszás előnyeit, ezzel talán megkönnyíteni a döntést, aminek akár életreszóló következményei is lehetnek.

 

Egy mondatban:
A gyerekkori úszás nagyban hozzájárul azon képességek fejlődéséhez amelyek meghatározzák bármelyik olyan sport eredményességét, aminek egy kicsi köze is van az állóképességhez.

 

Mi az ami fejlődik?

– Tüdőfunkció

– Keringési rendszer, szívizomzat

– Izomrostok (magasabb aerob enzim fejlettség)

 

Miért fontosak ezek?

Mindezek együttesen hozzájárulnak a maximális oxigénfelvevő képesség (aerob kapacitás vagy VO2max) későbbi értékéhez. Állóképességi sportoknál a teljesítmény szempontjából, ez az egyik legfontosabb érték.

 

Miért fontos ezt már gyerekkorban?

Valamennyi készséget lehet később is fejleszteni, ám a TÜDŐFUNKCIÓ, azaz a légzésrendszer fejlettsége, gyerekkorban (12-14 év) éri el végleges állapotát. Eddig alakulnak ugyanis ki, az erős és állóképes légzőizmok, a nagy befogadású tüdő, a léghólyagocskák (ezek falán át jut be az oxigén közvetlenül a véráramba) száma, mérete és erezettsége, amelyek alapvető feltételei a jó oxigénkinálatnak.

 

Az úszás mellett szól továbbá, hogy minden izmot átmozgat, erősíti az iskolában üléstől meggyengült derék és hátizmokat, valamint az izomterhelés is optimális mértékű egy fejlődő szervezet számára. Viszonylag csekély a sérülésveszély is, ami szintén jó hír.

 

 

Mikortól?

4-5 éves kortól már el lehet kezdeni a játékos úszásokat

 

Tipp:

Amíg a gyerek úszik, a felnőttnek is beugorhatnak pár hosszra, mert nekik sem árt! Később ezzel is foglalkozunk.

Keresés